UN NOUVEAU DEPART

Publié le par catherine

Je veux prendre un nouveau départ

C'est toujours vers moi que sont attirés les gémisseurs plaintifs qui cherchent un déversoir pour leurs jérémiades chroniques.

Ils semblent peu se soucier de mon état personnel et n'ont qu'un objectif : déposer leur colis de plaintes chez moi ! 

Je me laisse encombrer par ces perroquets égocentriques se vantant de posséder un contrat d'exclusivité avec le malheur ! 

 

A grands cris je les chasse et je n'entre pas dans leur rengaine aigrie.


 

 

 

 

 

Het is altijd naar mij, dat klaaglijke mensen zijn aangetrokken voelen om hun chronische relatie problemen te vertelen.

 Zij schijnen weinig zich over mijn persoonlijke stand zorgen te maken en hebben slechts een doel: hun pakket van klachten bij mij neerzetten!

 

 


 

J'ai décidé de réagir

 

 

 

 

 

J'ai consacré beaucoup de temps, d'énergie, de tendresse, d'amour, à essayer de rentre les personnes que j'aime heureuse. De part mon expérience de la vie, mon savoir-faire, j'ai conseillé, j'ai partagé.

Pour certains, cela a été un bonheur, pour d'autre :

- j'en savais trop, 

- j'en disais trop

- je disais des mensonges 

Par contre, quand on à peu proffiter de moi, personne ne c'est géné, j'ai toujours travaillé pour subvenir à mes besoins, j'ai toujours été indépendante, je me suis toujours levé le matin tôt pour m'occuper de mes enfants, de ma maison. J'aime faire plaisir et si je fais un cadeau, en général, je choisi quelque chose que j'aime particulièrement de façon à avoir vraiment le sentiment de faire plaisir, en me faisant plaisir;

La vie ne m'a pas fait de cadeau, si!!! mes enfants!!! ma raison de vivre, j'ai survécu à beaucoup de misères de la vie, en me battant. POUR LES ENFANTS; et je continu.

J' ai une force en moi très puissante qui peut déplacer des montagnes. Cette force me permet de vivre au plus près de mes besoins personnels et de mes choix de vie. Un instinct de survie, qui se manifeste dès que mon existence me paraît menacée.

La maladie m'a fait réaliser une chose importante : que j'avais envie de vivre. La petite fleur fanée est devenue une plante très résistante;

Le premier carburant de notre force vitale : le désir.

C'est le désir qui fait marcher le monde.C'est ce désir qui enclenche tous les mécanismes qui vont conduire à la finalité. Nous tirons nos plus grande force de nos émotions : des émotions positives, comme la joie et l'amour, ont pour effet biologique de stimuler une force tranquille.

 Des émotions négatives comme la peur, la colère, l'indignation , produise aussi de l"énergie qui nous met sur la voie de ce qui ne va pas. Une émotion négative peut nous faire changer de cap dans la vie.

Je veux tout changer,

-mes relations avec certaine personne

-je veux réaliser ce qui me tient à coeur

-avoir une vie paisible

-une vie créative

UN CHEMIN PERSONNEL

Trouver la force qui est en moi, apprendre à lacher prise, renoncer à vouloir faire du bien à.... certain.


 

 

 

 

 

Ma vie est trop belle pour qu'on me la gache.


 

 

 

Het gaat veranderen

Ik heb vele tijd, energie, tederheid, liefde besteed, aan  personen die ik gelukkig wil zien .

Van  mijn ervaring van het leven, mijn know-how, heb ik aangeraden, ik heb gedeeld.

 

Voor sommige, is dat een geluk, voor een ander niet geweest:

 - ik wist erover te veel,

 - ik zei te veel ervan

 - ik zei leugens

 Daarentegen wanneer men  van mij kon  profiteren, deed men het,

-ik  heb altijd gewerkt  om in mijn behoeften te voorzien,

 -ben  altijd onafhankelijk geweest,

-ik ben altijd 's ochtends vroeg opgestaan  om mijn kinderen,

-laat naar beb om mijn huis schoon te houden.

Ik wil altijd plezier doen, graag, en als ik een cadeau, in het algemeen doe, kies ik iets dat ik bijzonder vind, om het gevoel, graag om plezier te doen, door me plezier te doen;

Het leven heeft me geen cadeau gedaan, als!!! mijn kinderen!!! mijn reden om te leven, ik heb vele ellende van het leven  overleefd, VOOR DE KINDEREN; 

 Ik heb een kracht  zeer machtige in  mij die bergen kan verplaatsen. Deze kracht laat me toe om zo dicht mogelijk van mijn persoonlijke behoeften en mijn keuze van  te leven

Een instinct van voortbestaan, dat zich voordoet zodra mijn bestaan me bedreigd lijkt. De ziekte heeft me een belangrijk ding laten verwezenlijken: dat ik lust had om te leven.

 De kleine  bloem is een zeer sterke plant geworden;

De eerste brandstof van onze levenskracht: het verlangen. Het is het verlangen dat de wereld laat lopen. Het is dit verlangen dat alle mechanismen op gang brengt die tot de doelgerichtheid zullen leiden. Wij trekken onze grootste kracht van onze ontroeringen:

positieve ontroeringen, zoals de vreugde en de liefde, hebben voor biologisch gevolg om een rustige kracht te stimuleren.

Negatieve ontroeringen zoals de angst, de woede, de verontwaardiging, produceren eveneens énergie die ons zet op de weg van wat niet gaat. Een negatieve ontroering kan ons van kaap in het leven laten veranderen

 

 

 

Ik wil alles veranderen,

 - mijn betrekkingen met zekere persoon

- ik wil verwezenlijken wat me aan hart houdt

 - een vredig leven hebben

- een creatief leven

een PERSOONLIJKE WEG

de kracht vinden die in mij is, leren om lacher nemen, opgeven om van het goed aan te willen doen.... zeker.

 Mijn leven is te mooi dat men het verpeest.

 

 

 

 

Publié dans caladosapiva

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article
S
Bravo, bravo, bravo !!! Mille fosi bravo, tu as raison sur toute la ligne !<br /> KUS<br /> E.
Répondre
J
Kies voor jezelf en ander doet het vaak niet.liefsXXX Jeannette
Répondre
T
Dat is heel wat , wat je daar geschreven hebt zeg.....maar zoals je hebt gelezen ben ik ook met mezelf bezig, en hopelijk op de goede manier voor mij..hopelijk vind jij ook een weg, die jou heel erg goed zal doen!!<br />  <br /> liefs, Tineke
Répondre